Dieta biegacza

dietaDziś jest świetny dzień, aby poruszyć ten temat a przy okazji odmulić tego bloga. Wiem, wiem dawno mnie tu nie było, ale jakoś brak mi regularnych pomysłów do poruszania. Myślałem nawet o zawieszeniu działalności blogerskiej, ale nie o tym.

Dieta – po co? Czemu ona służy? Dla kogo to? Wiele osób uważa, że jak biegasz musisz przestrzegać rygorystycznie jakiejś diety. I tu was muszę zmartwić. Ja nie przestrzegam żadnej diety. Odmawiać sobie czegoś, kiedy właśnie po treningu mam ochotę zjeść wszystko w każdej ilości? Nigdy w życiu. Dla biegacza – amatora jakim jestem dieta nie jest potrzebna, chyba że potrzebujesz zrzucić parę kilogramów wtedy jakieś ograniczenia są wskazane. Inaczej jest z zawodowcami, oni utrzymują dietę, aby mieć lepsze osiągi, biegać szybciej i często zwyciężać. Dla nich sport to coś więcej niż pasja i muszą mieć za co się utrzymać mimo posiadania i tak sporej ilości sponsorów.

 Nie da się ukryć, bieganie pozwala schudnąć, ale  też rozbudowuje troszkę ciało co widać szczególnie na nogach. Od zawsze miałem mocno rozbudowane uda, ponieważ dużo jeździłem rowerem, Moje nogi wyglądały dość śmiesznie, bo uda były duże, łydki strasznie małe. Jednak te prawie półtora roku, odkąd odwiedzam biegowe ścieżki dało mi właśnie fajnie rozbudowane łydki i nareszcie jakoś moje nogi wyglądają, ale tu nie o tym. Kto mnie zna, bądź miał okazję widzieć na jakichś zawodach, wie że wagą nie grzeszę. W moim przypadku dieta byłaby raczej strzałem w stopę niż jakąś pomocą.

Reasumując, dieta jest ważną i przydatną rzeczą w życiu sportowca. Jednak jest jedno „ale”. Zastanów się czy ta dieta jest tobie potrzebna, bo jeśli nie to po co na siłę coś robić. Będąc nieświadomym można sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Otagowany , , , .Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>